dittdjursblogg!

dittdjursblogg!
Välkommen

söndag 20 februari 2011

Fakta och skötselråd om salamandrar

Djursort
Ras: Kinesisk eldbukssalamander
Djurets ålder: Just min salamander är nog runt 2-3 år
Djurets namn: Kim

fråga ett: hur fick du ditt husdjur?
Jo det var såhär att först ville jag och mina syskon ha ett husdjur! det var först tänkt att vi skulle få en sköldpadda men sen så såg vi hur gamla dom kunde bli och ändrade oss. Då såg vi i djuraffären att det fans några djur som hette salamandrar! vi älskade dom direkt och tog reda på så mycket så möjligt om dom. Sedan köpte pappa en var åt oss.

fråga två:Hur sköter man husdjuret? Tja! man kan inte göra så mycket åt dom utom att städa buren och ge dom hackad mask var tredje dag ungefär. Sedan gillar dom inte när man tar i dom...... men man kan spruta med en sprutflaska ibland om man vill.


Fråga tre: Behöver djuret mycket skötsel? Nej inte så jättemycket.

Fråga fyra:Vad brukar du göra med ditt husdjur? Jag brukar mest titta på dom eftersom att dom inte gillar att man tar i dom! annars kan man möblera om deras bur om man vill göra något åt dom.

Fråga fem:Hur länge har du haft husdjuret? i ungefär 1-2 år tror jag.

Fråga sex: Är ditt husdjur socialt eller vill det helst vara själv? Det är helst för sig själv.

Jag rekomenderar husdjuret för att: det är ett riktigt fin och kul husdjur som man verkligen blir fäst vid! det är kul och gulligt när dom kollar på dig och man älskar dom jättemycket när man levt med dom ett ta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar